Kelpiestuds

Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Åsa - 1 mars 2012 16:20

Det första Valle och jag visade var ju vårt fruktansvärda fria följ. Han går bitvis briljant, men så tappar han fokus - och vips är han försvunnen...Marias medicin var att lyfta ut själva fokus-biten och träna upp hans koncentrationsförmåga. Med störningar.

Detta är andra passet på lördagen, och vi håller på nästan 30 minuter. Jag har delat upp i tre filmer, först bara själva grundträningen=få fram beteendet, sedan funderar vi över ett bra sätt att göra det tydligt för honom att han riskerar att missa något viktigt om han släpper fokus, och till slut tittar vi på hur jag kan öka engagemanget i baklänges marsch. Bakom skärmarna är det agilitykurs, så störningarna är på plats :)






Av Åsa - 1 mars 2012 10:52

Det sista vi gjorde för Maria var att titta på hur jag kan få Valle mera på direkt efter belöningen, och spontant söka upp mig och tigga igång en ny uppgift. Det blir lite snack om avlämningar och kroppshållning, och jag kan konstatera att jag definitivt kan tillåta ännu mera ful-lek!


Jag kan också se att Valle faktiskt har hur många växlar som helst...:)


Skapa flashcards