Kelpiestuds

Alla inlägg den 30 mars 2012

Av Åsa - 30 mars 2012 10:40

Morgonen har ägnats åt Inspirationsfrukost i Höör, med Wivan-Kristina Sandberg som föreläsare om "Du är världsbäst!".


Wivan har ett sätt att ringa in många av mina vagare tankar och sätta nya ord på dem, och jag känner mig alltid stärkt när jag pratat med henne eller lyssnat på henne. Idag tar jag med mig tre ord: Mod, Uthållighet och Tillit.


Mod att våga göra det JAG vill med mitt liv, oavsett vad andra tycker att jag "borde". Mod att våga göra det jag VILL med mitt liv, trots att det är skrämmande att kasta sig ut på okänd mark. Och mod att STÅ UPP för vem jag är och vad jag tycker, istället för att rätta in mig i ledet.


Uthållighet att fortsätta när det är tungt, att försöka igen när jag får bakslag, att öva mig i att se varje motgång som en möjlighet att lära sig något och hitta nya lösningar. Vägen till framgång är inte spikrak, och det som skiljer de som lyckas från de som inte når målet är att aldrig ge upp!


Tillit till mig själv - jag klarar detta. Tillit till människorna runtomkring mig - de stöttar mig och fångar mig om jag faller. Saker och ting har en tendens att ordna sig - även om det inte alltid är på det sättet jag trodde från början!


Ovido - Quiz & Flashcards