Kelpiestuds

Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Åsa - 26 juni 2013 10:15

Roadtrip till Danmark för att hälsa på valpkullen!

I sällskap av min mamma och systerdotter styrde vi bilen mot Tarrawangas och och åtta underbara valpar, fem veckor och fem dagar gamla. Jag vet att det blir en röd tik som flyttar hem till mig, dags att bekanta sig med de tre kandidaterna! Jag var fast bestämd att INTE fastna för någon speciell, utan bara observera och lära känna mina tre möjligheter. Det de visar idag är inte signifikant för hur de kommer att utvecklas på något sätt, det är alldeles för tidigt, men det känns änså som att man kan få ett litet hum om vissa personlighetsdrag.


Visst. Det lyckades ju. NOT!

Jag har blivit kär, i valpen med rosa halsband. Det blev pinsamt tydligt när jag började jobba med fotografierna i morse, och 90% är på en och samma valp.

Jag vet att det finns en möjlighet att det blir någon av de andra som flyttar hem till mig, och jag blir absolut inte besviken om det blir "lilla röd" som gjorde kelpierace och snodde leksaker, eller "lilla gul" som visade en härlig framåtanda och tuffade sig mot sina brorsor. Det känns skönt att känna sig förvissad om att vilken det än blir så blir det en härlig individ!


Men...det är klart jag hoppas på Lilla Rosa (eller Midori, som hon ska heta):


                                       



Ovido - Quiz & Flashcards