Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 24 juni 2015

Woman down!

Av Åsa - 24 juni 2015 07:12

Jag är sur, och sjunger på Alanys Morisetts gamla "isn´t it ironic". När jag ÄNTLIGEN kommit igång att springa med vovven, hittat ett mål som känns uppnåeligt (hundlöpet i Malmö) och ett som jag vill göra på skoj (SM i barmarksdrag ihop med kompisar), så skadar jag mig. Min kropp motarbetar mig!


Ont under foten har visat sig vara plantar fasciit (hälsporre), och trots flertalet försök så går det åt skogen att försöka springa. Dessutom verkar jag avlasta omedvetet, och får därför ont i motsatt knä plus höftböjaren dessutom. Bermudatriangeln av smärta. Jag känner mig sviken av min fot - hallå, det ska vara NYTTIGT att springa!


Nåja, nog med gnällande. Jag behandlar med stretching och massage med brödkavel och blir i stort sett smärtfri så länge jag låter bli att röra mig i snabbare tempo än skritt, så mitt liv är väl egentligen i stort sett ganska likadant som det varit de 39 åren INNAN jag fick för mig att plåga min kropp med ett snabbare tempo. Har det funkar i 39 år borde det funka ett tag till, tills jag har läkt ihop ordentligt igen. Det blir fler lopp liksom, och min 40-års-kris varar nog ett par år till.


Jag tränar hund i lite långsammare tempo istället - balansera på fyra paw-pods (superkul säger Prinsessan!), högerfot (What? säger Prinsessan), hjärntvätt i att söka sig mot mig så fort man har något i munnen istället för att stanna i vallningsposition kl 12 (Prinsessan verkar vara säker på att hon kan få en apport att självmant rulla mot mig genom att eyea den), och - som alltid - stadgeträning. Hur svårt är det liksom? STÅ STILL! (Men jag ska bara...säger Prinsessan...).

Nåja, hon är ju söt iallafall.


Dags att istället ägna sig åt semesterns viktigaste upgift: se alla avsnitt av Game of Thrones. Jag är redan på god väg. Det är nog inte så synd om mig ändå :)


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards