Kelpiestuds

Alla inlägg den 16 juli 2015

Av Åsa - 16 juli 2015 07:49

Vi har hunnit med några pass till!

Prinsessan är överlycklig över all träning, och verkar tycka att Do as I do är superkul. Igår flyttade vi ut träningen utomhus, och la till de första helt nya beteendena i repertoaren:

På tre dagar har jag lärt min hund att härma det jag gör. Tre dagar. Jag tycker att det är riktigt, riktigt häftigt. Och det bevisar återigen vilken kognitiv förmåga våra fyrbenta vänner har!


Planen framåt är att lägga till fler nya beteenden imorgon, se hur mycket hon förstår konceptet, och med vilken precision jag kan få henne att härma. Det blir ju extra svårt eftersom jag inte är en hund och inte rör mig som en hund, så det blir intressant att se vad hon kommer att ha lättare och svårare för.

Efter det kommer jag nog att testa något helt annat med Prinsessan, jag har uppnått mitt mål med experimentet och har fått ny information om hur min hund fungerar. Valle kommer jag att testa vidare med ett tag till, för att bättre kunna jämföra skillnader och likheter mellan mina hundar.


Hundträning är det roligaste som finns!

 

Ovido - Quiz & Flashcards