Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Blicka framåt

Av Åsa - 1 januari 2013 09:30

Häromdagen letade jag efter ett inlägg om mina målsättningar för 2012 - bara för att upptäcka att det inte existerade. Jag antar att mina målsättningar var lite mer hemliga förra året, eller att jag hade någon idé om att inte skriva ner dem, eller så blev det bara inte av. Detta året ska jag vara lite mer strukturerad på det området, halva nöjet ligger i att gå tillbaka och se hur det gick och det grämer mig lite att inte kunna göra det...


Så här kommer mina nyårslöften:

Under 2013 ska jag...

...Starta LK2 med Valle

...Tävla rallylydnad med båda hundarna

...ALLTID lämna banområdet INNAN jag belönar!

...Fixa anlagsprovet i viltspår med båda hundarna

...Sätta ihop och träna in en freestylerutin - bara på skoj

...Fortsätta ha kul med mina hundar!


Jag hade hoppats på att kunna lägga till "...hälsa en ny valp välkommen", men den tilltänkta mamman lämnade tragiskt jordelivet för några dagar sedan efter att ha insjuknat häftigt. Och det leder till mitt viktigaste nyårslöfte:


TA VARA PÅ LIVET OCH NJUTA AV NUET!


 

Även om det känns som att man klafsar i lera med jämna mellanrum...

 

Så kommer man ur den till slut och kan fortsätta framåt!


 
 
Ingen bild

gunnel

1 januari 2013 10:11

Lycka till med dina målsättningar!

 
Ingen bild

Margareta

1 januari 2013 11:55

Lustigt att du skriver det för samma sak hände mig - letade efter mina mål för 2012 och upptäckte att jag inte satt några. Får väl sätta mål för 2013 i stället.

 
Ingen bild

Vivi-Anne

2 januari 2013 07:59

Vilka talande bilder.
Lycka till med 2013
från Vivi-Anne, Ayla och Chess

 
Ingen bild

Maria

2 januari 2013 08:48

Nej, vad tråkigt med mamma hund! :( Jag håller tummarna att du kan hitta en annan kombination och en annan valp.

/Maria

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards