Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 9 december 2011

Kasteringen avklarad

Av Åsa - 9 december 2011 08:00

JÄTTETACK för alla stöttande kommentarer på sistone! Jag har inte haft tid att svara på alla, men ni ska veta att ni lyfter mig! :)


Igår var det då dags för Valle att bli lite mindre manlig.

Valle GILLAR veterinärer! Två av hans absoluta favoritpersoner i världen tar hand om alla våra behov av det slaget, och lyckan när han äntligen hittade Andrea igår morse var total. Jodå, han gillade henne efteråt också :)

Så jag lämnade min överpigge lille grabb och roade mig med Mårran i Hässleholm. Stadspromenad - man tackar! sa Madame, och visade resten av världen hur en väluppfostrad hund ser ut. Trevligt att ha åtminstone en som sköter sig...;)


Tre timmar senare hämtade jag en darrig och trött kille. Han tillbringade resten av dagen med att sova (helst med huvudet i  mitt knä), darra (dubbla fleecefiltar), gnälla, och emellanåt helt och hållet glömma att han hade ont och försöka köra sitt vanliga race. Mina reflexer har effektivt tränats upp, för att kunna hindra "dödshoppet från sängen till soffan" eller "stora hälsningshoppet till husse" eller "flygande lekattack mot Mårran".

Tratten har han inga större problem med, utan använder som ett effektivt vapen för att skyffla runt saker och halshugga oss i hans iver att försöka slicka våra ansikten...

Mårran har varit väldigt hänsynsfull, lugn och trygg och lämnat bästa platsen till sin lille skyddsling. Hon övervakar från någon meters håll att han mår bra.


Hittills idag har han vaknat klockan 6, till slut fått upp mig 7.15, konstaterat att han mår TOPPEN och ska vi inte GÖRA NÅGOT??? Eh...nej. Vi ska gå korta koppelpromenader, undvika att hoppa och skutta, och ta det lugnt. Undrar vem som blir knäpp först - han eller jag...

 
 
iDa

iDa

9 december 2011 08:28

Skönt att det gick bra! Tycker för övrigt att du resonerade vettigt i inlägget kring kastreringen. Hästar kastrerar vi ju, men i Sverige så är ju ämnet att kastrera hanhundar lite tabubelagt. Härligt att du öppnar upp för diskussion om det. Hoppas Valle slipper eventuella komplikationer. Kram!

http://spralleman.com

 
Maria

Maria

9 december 2011 18:48

Skönt att allt gått bra. Syrsas tur till våren, om inte uppfödaren säger att hon vill ha en kull. I så fall kan vi tänka oss små "marsvin" här hemma.

http://www.linnekullagard.se

 
Ingen bild

Jessica med Maya

9 december 2011 20:53

http://www.kruuse.com/sv-SE/ecom/Operation/Post_op/Kraver_op/Oppustelig_krave_op/prod_279817.aspx

Kanske funkar bättre? De kostar en del men kan lånas mot deposition på vissa ställen - hör av dig vid intresse!

Åsa

10 december 2011 07:50

Har redan funderat, men han är för vig...Men tack för tanken!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards