Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 15 december 2011

Avslutning trixkurs

Av Åsa - 15 december 2011 21:19

En av mina favoritkurser att hålla, jag låter bilderna tala för sig själva:

                                     

 
 
Ingen bild

Laxi

16 december 2011 10:20

Kul att se!! Tack!! Det var en väääääldigt rolig kurs. Jag ska säga till matte att jag vill gå fler sådana!
Kram och voff från Laxi

 
Ingen bild

Bea

16 december 2011 10:36

Undrade först om lokalen var väldigt kall eftersom alla hade mössa och vantar på sig. :-). Kände med glädje igen "backa med bakbenen upp på väggen" övningen och tänkte då genast på hur hopp över hinder kan se ut om man tränar för mycket bakdelskontroll. ( För er som inte upplevde detta IR så backade hunden snyggt och prydligt över hindret. Lyfte bakbenen ett och ett vid passagen och stannade mycket nöjd på andra sidan )

 
Ingen bild

Laxi

16 december 2011 18:31

:-D Haha! Då är det därför jag inte kan lyfta ett ben och kissa mot träd längre - backar numera alltid upp båda bakbenen och förstår inte varför matte har synpunkter på det. Jag vill ju bara ha godis! Voff!

 
Ingen bild

Jenny & Ava

21 december 2011 10:15

Vilka roliga bilder. Och du har gjort Ava brun på ett foto! Hon ser så rolig ut som brun istället för sin vanliga orange!

Det var en mycket rolig kurs!

God Jul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards