Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 17 maj 2012

Vänner är guld värda!

Av Åsa - 17 maj 2012 20:36

STORT TACK för all peppning och alla goda råd efter mitt senaste deppiga inlägg! Tack vare er får jag nya tankar och ideer om hur jag bör lägga upp träningen. Det känns härligt att ha vänner som bryr sig och som tror på oss!

Ibland känns det som att man bara behöver "gnälla av sig lite" så släpper en del av problemen - det beror säkert på att jag fått ut lite frustration, och då blir jag mer avslappnad i träningen och går tillbaka till varför jag egentligen tränar hund: för att det är KUL!


Jag har gått tillbaka till att träna kedjor med betydligt enklare delmoment mixat med prylar han verkligen gillar att göra (tack Christina!), har haft en tredagars vilopaus från träningen med bara joggingturer, agility (som vi totalt suger på men har kul med - tack Jennica!) och "springa-genom-rutan-till-en-skål" (tack Emelie!).


Ett par filmer på dagens kedjeträning (nytt redigeringsprogram = inte så snyggt, men MYCKET snabbare att fixa):


 
 
Ingen bild

Bea

18 maj 2012 06:37

Hej!
Så klart du skulle hitta en lösning. Vilka härliga läggande och ställande ni visar. Är lätt avis. Måste bara säga att jag älskar uttrycket bodyslamtarget. Förstår att du inte gillar själva utförandet men smaka på ordet. Lät google översätt jobba och fick ut: organ slam målet......Hmm inte lika tilltalande.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards