Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 1 januari 2012

Snart återgår allt till det normala

Av Åsa - 1 januari 2012 13:34

Julen är över, nyår är över, och imorgon jobbar jag som vanligt igen. Inte riktigt som vanligt, kurserna startar inte förren i februari, men arbetet med kursplanering och utskick sätter igång. Även om inte mörka, kalla kvällar är det bästa kursvädret så ser jag verkligen fram emot kursstarterna!


Det som däremot kickar igång redan denna veckan är träningsgruppen för tävlingslydnad på Eslövs Brukshundklubb. Har du missat det och vill vara med så hör av dig - planeringsmöte nu på torsdag! Ja, trettondagsafton. Hundmänniskor firar inte helger...;)


Dogsen njuter av att husse är vinterledig. Sovmorgnar. Ute i stallet och "hjälpa till" hela dagen. Promenader. Nice! Valle firade på hundvis genom att komma släpandes på en nydödad fasanhöna häromdagen...Jag tror inte längre att han är fasanmördaren, utan att det var räven som lagt undan lite käk till senare. Jag blev nöjd när jag kunde be honom släppa den och gå undan! Det har inte varit en självklarhet att lämna ifrån sig attraktiva saker, men det blir stadigt bättre och bättre.


Mårran har varit en sväng hos veterinären, och röntgat höfter och bäcken. Något är skumt...men inget uppenbart märks, varken när hon blir genomkänd eller på röntgenplåtarna. A-höfter, alltid trevligt att veta, men hjälper inte att fastställa smärtorsak. Just nu mår hon utmärkt iallafall, jag håller tummarna att det fortsätter så.


Och nyårsafton är genomliden. Mårran får halvpanik trots lugnande och bodde i badrummet med husse. Valle låg på soffan och såg på TV med mig, för att sedan rulla över på rygg och bli extra kliad...Något enstaka vaktskall (med viftande svans), annars ingen reaktion på smällar som fick fönsterrutorna att skaka.

Jag är tacksam till alla mina grannar, som håller allt smällande samlat på en halvtimme! Det gör livet mycket enklare för oss, både tvåbenta och fyrbenta :)


2011 avslutas med lek och bus, och vi går in i 2012 med samma inställning! Livet är till för att ha roligt!

                  




 
 
Marre & Rasmus

Marre & Rasmus

5 januari 2012 13:28

Här hållas alla tummar för Mårran och ser att ni haft en mysig Nyårsafton. Här blev det också klia på vovve magen och allt fick bra, ingen rädsla eller yl, skönt :)

Önskar God Fortsättning o ett framgångsrikt 2012. Kramiz

http://papillonbus.bloggplatsen.se/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards