Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 18 april 2012

Valle visar självkontroll

Av Åsa - 18 april 2012 10:11

Jag är jättenöjd med hans attityd, hur han går i leksaken, och så klart att han kan fokusera på träningen utan att bli utstörd. Mindre nöjd med att jag uppenbarligen har fel målbild av hur han ser ut när han sitter korrekt vid sidan - när jag är nöjd är han sned. Bra att se!


Understryker att jag INTE rekommenderar kamplek med kopplet när det är fäst vid halsbandet. Jag är väldigt van vid Valles rörelsemönster och var beredd att ge efter direkt om han skulle tappa taget. Jag vill visa filmen i ett sammanhang där hundägare har problem med just att hunden leker med kopplet, för att visa hur träningsbart det är, så jag ville verkligen ha med den biten. BARA FÖR SHOW!


 
 
Ingen bild

Bea

18 april 2012 13:59

Hej!
Kameran är både ens bästa och värsta vän :-)
Bea

Åsa

18 april 2012 15:23

Visst är det så... Nu vet jag ju och kan rätta till!

 
Lina

Lina

20 april 2012 11:53

Och spegel. Också en bra vän :)
Fin film!

http://www.hundtranaren.se

 
Zandra & Lystra

Zandra & Lystra

23 april 2012 13:51

Hej Åsa!
Måste bara berätta att jag och Lystra var och tävlade i helgen och fick ihop en 100 poängare. : ) Tack för tipset för att sjunga innan start, jag tror att det hjälpte mig att få bättre attityd och samla ihop mig inför starten. ; )

Provade också att baklängeskedja banan och det var också toppen!

http://goldendays.nu

Åsa

23 april 2012 19:55

Ni rockar! Grattis!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards