Kelpiestuds

Alla inlägg den 22 februari 2013

Av Åsa - 22 februari 2013 09:56

För att spinna vidare på saker som jag egentligen inte har koll på...


Jag har blivit utmanad - på onsdag är det upp till bevis i specialsöket! Då ska Valle testas på sitt första rumssök efter te, det hela ska filmas, och utmanaren (Bea och labbetösen Elvan) gör detsamma. Hur man tar sig från "välja rätt burk" till "hitta tepåsen gömd i rummet" har jag ingen aning om. Det ger sig säkert :)


En liten film på hur det såg ut igårkväll, med te i två burkar och rökelse i resten:


Inte så imponerande...Så fort jag råkar klicka Valle för en markering så får jag markeringar på alla, så strategin just nu är att klicka innan markering, bara för rätt burk.

Mårran har under fyra sessioner inte fattat någonting. Hon har petat på burkarna, krafsat på dem, väld dem, testat diverse kreativa saker - men INTE nosat på dem. Funderade igår över hur jag fick igång nosandet i SIAB-spåret med Valle, svaret var att jag la godis i spåret. Så nu gjorde jag samma sak - la minibitar av godis på rätt burkar, bara för att få igång nosen. Så långt så bra! Nosen är "på", och vi kan experimentera vidare!


Ovido - Quiz & Flashcards