Kelpiestuds

Alla inlägg den 13 februari 2011

Av Åsa - 13 februari 2011 08:03

Jag var helt inne på vad jag skulle titta efter om jag fick möjligheten att välja valp i kullen. Jag skulle ta god tid på mig, helst träffa valparna en och en, och verkligen göra ett genomtänkt val baserat på tillgänglighet, föremålsintresse, samarbetsvilja, frustrationshantering, osv.


Ha! Följande hände:

Jag fick mycket riktigt välja först av alla, så sex ljuvliga valpar plus mamman översköljde mig där jag satt på golvet, alla likadana, alla superglada och intresserade av vem jag var. Uppfödaren skulle ta undan tiken, och alla valparna följde med mamma bort. Utom en, som hade lagt sig tillrätta i min famn och lugnt stannade där...

Det var kört. Hur skulle jag kunna välja någon annan?


Så här är han: "Stormkappans Ooranje", eller som jag kallar honom - Valldemar!


              

Ovido - Quiz & Flashcards