Kelpiestuds

Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Åsa - 18 juli 2012 16:20

Valle och jag är på en bra plats i träningen just nu. Det kan iofs vara för att jag undvikit momentträning, utan istället bara fokuserat på grundträning eller detaljer i vissa moment - grundträning är alltid roligt, och detaljer är jag bra på.

Jag passade på att filma lite lekövningar igår, och har faktiskt varit glad hela dagen eftersom jag är väldigt nöjd med våra framsteg!


Eftersom det är oerhört förstärkande för honom att ha leksaken själv och tugga på den så försöker jag lägga upp träningen så att det inte händer, OM det händer ändå så bryter jag så lugnt som möjligt och gör övningen lite lättare. Vanor byggs lite i taget! Jag har vissa funderingar på att sätta signal på att han själv får ha leksaken och göra vad han vill med den, men har inte vågat riktigt än...


Jag upptäckte också för ett tag sedan att DET ENDA beteende han gjorde för att få tillbaka leksaken var ligg. Oavsett vad jag sa. Så det har vi ändrat på! Supernöjd med hans fokus och att han tänker först och handlar sedan MED engagemang.


  Valle!

Ovido - Quiz & Flashcards