Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 17 juli 2013

Första utflykten...

Av Åsa - 17 juli 2013 22:34

...gick till Lund. Härlig sommarkväll, man känner för en glass, kombineras med lite miljöträning för Väldigt Liten Valp.
I sällskap med husse känner man sig alltid lite tryggare, och när världen känns stor så är det toppen att betrakta den från en trygg famn. Hussetaxi ftw!
Sitta på torget och titta, lyssna, och lukta. Och smaka - hon är en tjuv av rang och mat får hållas långt utom räckhåll! Men hon fick sistan, så klart!

Jag känner mig som en nördig mamma..."jag måste ta en bild på hennes första glass!"

Sedan en (mycket) liten promenad på egna tassar. Tio meter har nog aldrig tagit så lång tid...så mycket att uppleva! Förutseende hade jag laxtuben i fickan, och kunde belöna alla fina val hon gjorde att stanna hos mig, följa med, närma sig den läskiga fontänen, lyssna på sitt namn.
Och så klart blev vi närmade av ett trevligt par som ville hälsa på den söta valpen. Hon gillar folk, det är skönt! Glad och trevlig, hälsade artigt, och kom sedan tillbaka till mig. Perfekt!

Sedan var det somna i bilen, övertrött framför TV:n (damphund!), och till slut slappnade hon av med lite hjälp och somnade pang.

I morse vaknade hon halv fem och höll mig vaken till sex. I natt misstänker jag att det kommer att sovas utan avbrott...

 
 
Ingen bild

Nina Nordengren

18 juli 2013 08:52

Glad att hon fick sistan, just sådant är jag väldigt duktig på att lära mina hundar, men missar allt annat..

 
Fanny

Fanny

18 juli 2013 18:21

Så söt hon är! Laxtub låter super då jag har en liten fiskälskare! Är det något du köper eller fixar du själv? Kanske du kan tipsa om nåt bra recept för att få laxen att funka i tub? ;-)

http://jycketycke.wordpress.com

Åsa

18 juli 2013 20:12

Köper laxpastej på tub. Finns böckling också men det luktar värre. Inte supernyttigt (salt), men smaskens och praktiskt i fickan!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards