Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 28 februari 2011

Vallerapport

Av Åsa - 28 februari 2011 08:22

Under veckan som gått har Valle...


...lekt med Mårran! På riktigt!

...Börjat sova i sängen. Jag vet vad jag sa, men han är så söt och mysig. De andra hundarna verkar tycka att det är helt i sin ordning.

...varit på stadspromenad i Rosengård. Läskigt...vi passade på att börja klicka för position och kontakt när han ändå bjöd.

...varit med på kurs på tisdag - sov i famnen - och torsdag - sov i buren.

...gått en alldeles egen promenad i våra "farliga" omgivningar med skällande hundar och annat läskigt. Skvällerträningen börjar direkt!


  

"Världen verkar vara bra mycket större än jag först trodde..."

 

...varit med på middag hos mina föräldrar och försökt riva deras hus.

...lekt på fyra nya ställen.


  

Valle på träningshumör

 

...tränat att gå till sin filt, sätta sig eller lägga sig på den, och stanna kvar trots störning. Som ett kinderägg - träning i att uppsöka target, träning i ligg (som det ska bli enbart så småningom), stadgeträning, och frisignal. 

...tränat ligg, sitt, och stå som grundfärdigheter i front.

...tränat "ta den", "tack", och spontana släppanden vid passivitet med byta-bollar-leken.

...påbörjat träning med apporten.

  

Matte funderar över om "apportera kameraväska" ska uppmuntras eller stävjas...

 

...och varit på valpträff, så klart!


  

Massor av nya polare!

 
 
Ingen bild

Josefine

10 mars 2011 19:18

Har han fängelsetatuering? ;) jag trodde folk uteslutande chippade nuförtiden, jag får jämt kommentarer om min hunds öronmärkning :) och är det en nivernais jag skådar i valpgruppen?

Åsa

14 mars 2011 08:55

Visst har han det, passande en äkta "bad guy"...Och det är helt riktigt en Nivernais!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards