Kelpiestuds

Alla inlägg den 23 november 2011

Av Åsa - 23 november 2011 08:26

För några veckor sedan frågade Nina Kruger, som driver Canis i Århus, Danmark, om jag ville hålla kurser i rallylydnad under ClickerCamp i sommar. Naturligtvis tackade jag ja!


Nu har kursplaneringen kommit ut: http://www.canis.dk/hundeskolen/avdside.php?avdid=20


och jag konstaterar att jag bara inte platsar. Alltså, jag lider inte av falsk blygsamhet, överdriven ödmjukhet, eller dåligt självförtroende, men kolla in instruktörslistan! Mina idoler...hela gänget är oerhört välmeriterade och skickliga i sina områden! Jag har kört i massor av timmar och lagt massor med pengar för kurser och föreläsningar för dessa människorna!


Jag är fantastiskt glad och smickrad över att få vara en del av ClickerCamp, och jag ska göra mitt absolut bästa för att hålla samma standard som jag vet att övriga instruktörer har. Det känns som att jag får ut och tävla lite officiellt, så att jag kan visa lite meriter också...Och jag måste läsa in mig på danska regler, snacka med domare så att jag kan svara på alla bedömningsfrågor, öva på att rita vettiga banor i alla klasser, osv, osv, osv.


Nu känner jag mig totalt överpeppad och motiverad, och totalt livrädd samtidigt. Jag tänker använda syrrans råd: "Sätt bara SUPER framför den roll du vill spela, så funkar allt!" Alltså: jag ska bli SUPERrallylydnadsinstruktör under en vecka i danmark!


...och jag tar inte illa upp om jag träffar er under veckan och ni har valt att gå kurs för någon annan. Hade jag bara kunnat klona mig hade jag gjort er sällskap - det är sällan som så skickliga och varierande instruktörer är på ett och samma område. PASSA PÅ!

Ovido - Quiz & Flashcards