Kelpiestuds

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Åsa - 5 oktober 2012 07:07

Hela oktober har jag specialprojekt forgående, med hjälp av en onlinekurs på Klickerklok. Jag filmar, lägger upp med mina funderingar, och får feedback och hemläxa. Perfekt!


Hittills denna veckan har jag jobbat med baklänges march (kriterie glad hund), funderat på övergången till framlänges marsch, tränat på jobbet med störning (för svårt!!!), tränat svängar på stället utan sitt, starter med fokus från första steget, och igår plockade jag in svängarna i själva fotgåendet.


Vi har hunnit med fem korta filmer på fyra dagar:






Jag har en hatkärlek till att se min träning på film...hatar att jag gör så mycket idiotiska grejer, men älskar att jag blir uppmärksam på vad jag gör och kan bli bättre. Jag försöker tänka TAG och fokusera på EN sak i taget (belöningsplacering, belöningsförvaring, kroppsposition, etc), och det hjälper.


Akut att ta tag i: Längden på mina steg, det ser väldigt oflytigt ut (jag går ju så här, men det ska ändras iallafall i fotgåendet!), och specialträna att han håller uppmärksamheten efter belöning. Och så ska lilla hunden komma lite närmare (för en månad sedan trängde han något grymt...Lagom, tack!)


Efter oktober kommer vi att vara kick-ass i fotgåendet...hoppas jag...;)

Ovido - Quiz & Flashcards