Kelpiestuds

Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Åsa - 20 oktober 2012 15:18

...just nu.

*Testar olika tempon och starter för att få engagemang i fria följet på ny plats.

*Får snabbt gå över i något helt annat, då Valle blir totalt utstörd av en hund som kommer in. Svårast scenario är när det är lugnt ett tag, och sedan EN enda hund kommer in. Nöjd med att jag lyckas bryta honom och få tillbaka honom i arbetstanke relativt snabbt.

*Repeterar hoppstå under baklänges marsch i förhoppning om att det ska smitta till ställandena i rutan.

*Runt-träning med ställande, inte ställande, belöning hos mig, eller bollbelöning ut (den sista blev han totalt överraskad av...). Förberedande träning för konskick, ställande i rutyan, och ställande i inkallning.


Det är tur jag har filmsnuttar, jag kände mig inte vidare nöjd efter träningen men efter att ha gått tillbaka till filmer för 4 månader sedan kan jag ändå konstatera att vi är på rätt väg! :)


Ovido - Quiz & Flashcards