Kelpiestuds

Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Åsa - 1 januari 2011 15:21

Känns alltid som en nystart på något vis...


Under nyårsafton fick jag för mig att jag skulla trötta ut Mårran rejält, och ta långa promenaden genom Rövarkulan. Nog blev vi trötta alltid...midjehög snö på sina ställen! Mårran hon skuttade före, och jag plöjde efter.

Men det hjälpte! Eller, NÅGOT som jag gjort under året hjälpte. Båda hundarna gick glatt ut vid 23-snåret, sov gott fram till tolvslaget, gömde sig under sängen i 20 minuter, och kom sedan fram trots att det inte riktigt slutat smälla. Inget skakande, flämtande, och oroligt vankande! Inget skällande! Tidigare har de varit halvhysteriska trots dubbel dos lugnande...Jag känner mig glad för deras skull, och funderar febrilt över vad som egentligen har hjälpt. Mina pengar är på den lyckosamma kombinationen av rivningsarbete i närheten i två månader, fysisk och psykisk uttröttning, och naturligtvis hjälper det till med lite droger i systemet.


Idag har Ola byggt en ny släde till Benjamin som testades i hagen för att köra ut gödsel. Det är TUNGT att pulsa fram, även för en stor och stark ardenner...men han verkar gilla att ta i! Glad och orädd som vanligt. Själv försökte jag hänga med i hans tempo, och fick snö i skorna och blodsmak i munnen...


Resten av dagen har tillbringats med att bygga en ny fotoportfolio, seriöst snygg om jag får säga det själv! Och det får jag. :)


GOTT NYTT ÅR till alla mina vänner!

Ovido - Quiz & Flashcards