Kelpiestuds

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Åsa - 2 januari 2011 10:10

Jag följer med stort nöje mina vänners 2010-sammanfattningar och 2011-planeringar, så jag bjuder på detsamma:


För mig sammanfattas hund-2010 med ett enda ord: skador. Båda hundarna har varit nära döden, båda hundarna har kämpat sig igenom, och just precis nu verkar båda hundarna må bra. Det har gjort att inga av mina mål för 2010 gällande prestationer har infriats, istället har Popsy pensionerats helt från tävlingsbanan (inklusive rallylydnad) och Mårran nära nog likaså.


I övrigt har 2010 varit ett utvecklande år, jag har lärt mig mycket, nått en ny titel i "elittävlingslydnadsinstruktör", och träffat nya goda vänner under tiden.

Canis avd Skåne växer lite i taget, och jag är extra tacksam över det goda samarbetet som jag haft med Eslövs Brukshundklubb.

Jag blev avtalsinstruktör inom SBK vilket ger mig ytterligare möjlighet att verka inom det som fortfarande är Sveriges största samlingsplats för hundägare.

Jag har åkt runt lite i landet och delat med mig av mitt synsätt, med kurser och föreläsningar. Det är extra roligt att möta hundmänniskor som sysslar med andra saker än jag gör, och införliva mina metoder i deras träningssätt och tvärt om.


2011 lovar att bli ett riktigt bra år på alla plan!

Valpis är född och jag ser fram emot att hämta hem honom i mitten av februari. Han ska - naturligtvis - bli den perfekta hunden på alla vis, och jag kommer att göra allting rätt från början till slut. Visst...;)Skämt åsido så ser jag fram emot en ny försökskanin att träna och tävla med, men framför allt en ny polare som i första hand ska få vara HUND.

Kursverksamheten har fått en rivstart, förutom några få platser kvar på trixkursen så är januari - februari fullbokade. Om resten av året fortsätter i samma stil börjar jag på allvar fundera över ett eget ställe :)

Och i mars kommer Boken ut, efter mycket jobb! Naturligtvis är nästa redan planerad, men mycket mer än så är inte gjort.

För egen utveckling blir det valpkurs (naturligtvis), en tvådagars seminarie i "applied behavioral analysis" för Parvene Farhoody i slutet av mars, och kanske får jag tid att åka på Canis bruksvecka i Sölen.

Sedan får vi se vad som händer framöver...Planer har en tendens att ändras efterhand...


Nu lämnar jag återblickar och framförhållning, och återgår till att leva i nuet. Även om det är nyttigt att lära av det som hänt och planera för framtiden, så är det ändå Här och Nu som jag kan påverka något!





Ovido - Quiz & Flashcards