Kelpiestuds

Alla inlägg den 6 januari 2011

Av Åsa - 6 januari 2011 17:47

Efter att båda hundarna konstaterats vara något för runda (och matte med, efter december) så har vi utökat fysträningen lite i taget.

Fröken Terrier gör mig glatt överraskad genom att bli stadigt piggare och orka mer och mer - utan hälta! Hon har gått ner något hekto senaste veckan, och man kan nu se en tydlig rand där hennes konstiga fettlager på halsen börjar. Min teori är att hon vill byta ras, från terrier till bulldog, och i smyg styrketränar för att få en riktig tjurnacke.

Mårran går fortfarande på penicillin, och vi blev lite kalla och överansträngda under promenaden på nyårsafton och har varit en smula hängiga och snörvliga båda två. Idag är hon piggare, tack och lov.


Jag har mycket medvetet försökt få Popsy mer liksidig under det senaste året, lärt henne högerfot, tänkt på att leka med henne åt båda hållen, osv. Speciellt för en liten hund som måste vrida huvudet väldigt mycket för att hålla ögonkontakt är det ju egentligen vansinne att inte lära in högerfot från början!

Snön är perfekt, den är djup så att hon ibland får pulsa/simma, och där är ojämnt på sina ställen så att hon måste ta sig fram långsamt och koncentrerat en tass i taget. Vi tar det lugnt och fint, och på kvällarna passar jag på att försiktigt stretcha och massera.


Och snö lär vi ha ett bra tag till...idag har det vräkt ner ännu mer. Jag tror aldrig att jag har sett så mycket snö under så lång tid! Det räcker nu! Jag vill ha tö och vår och träningsväder!

Ovido - Quiz & Flashcards