Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 13 december 2010

Väntans tider

Av Åsa - 13 december 2010 08:39

Advent betyder ju väntan, och det stämmer bra in på mig för tillfället.


Jag väntar på att december ska ta slut, så att jag kan börja med det nya årets kurser och träning och allt annat kul som liksom står på "hold" just nu. Mårran gör sitt bästa för att hjälpa mig:

  


Jag vågar knappt skriva att jag väntar på att valpkullen på Stormkappans kennel ska födas, och jag hoppas, hoppas, hoppas att där är en liten valp med mitt namn på i magen! Planerad nedkomst 17/12. Håll tummarna!


Jag väntar på att Boken ska komma från tryckeriet. Det dröjer några månader till innan den finns i handeln, ta en sneakpeak här! Vill du förhandsboka ett ex som skickas signerat, så maila asa@asashundar.se .


Jag väntar på att snön ska försvinna och plusgraderna kommer åter, och den väntan delar jag med grisarna som vill ut och böka upp hela hagen. De fick komma ut lite på gårdsplan igår:

  

Wow! Var är bästa bökstället?

  

Det var en konstig grisleksak...

  

Kanske skulle undersöka vad det är som skäller här borta? (Andra sidan dörren)

  

Typiskt...stängt in i lyxträdgården...(jag är rädd om min magnolia!)

  

...och köra bil fick man inte heller...Får hälsa på matte istället! (jag hade äpplebitar och övade inkallning och "backa undan")


Vad är det de säger..."Väntar på något gott väntar alltid för länge!" Benjamin håller med mig, han väntar på att snön ska försvinna så att han kan käka gräs igen!

  


Dagens råd från mig själv till mig själv: Fastna inte i vad som kommer i framtiden, då missar jag att uppskatta just nu!

  

 
 
Ingen bild

Johanna

13 december 2010 15:16

Nej, advent betyder ankomst.

Åsa

13 december 2010 18:21

Det har du helt rätt i...Jag ändrar snabbt till att jag väntar på ankomsten av nytt år, valp, bok, och plusgrader med barmark :)

 
Andrea

Andrea

14 december 2010 00:06

Så det blev en "stor" variant på valpen - spännande! Håller tummarna för ett stort gäng valpar och en blivande stjärna till dig!

http://www.drean.se

 
josefine

josefine

14 december 2010 16:20

SPÄNNANDE med valpen. Jag håller tummarna stenhårt för att det blir många fina killar att "välja" på!

http://kenzo2009.blogspot.com

 
Elsa

Elsa

14 december 2010 21:27

Måste bara säga att dina grisar är så häftiga! Tycker det är jättekul när du skriver om träningen med dem.

Håller tummarna för valpen, minns hur det var att vänta... Jag stod på kö på tre ställen och först på tredje stället (tiken som valpade sist) blev det en valp till mig... Iofs var det den kenneln jag tyckte bäst om, så till slut blev det jättebra, men det var nervöst fram tills dess

http://www.blomsterhundar.se

 
Andrea

Andrea

17 december 2010 09:09

Har det blivit nån valp?!

http://www.drean.se

Åsa

18 december 2010 08:50

Inte än...Jag väntar intensivt...

 
Maria Y

Maria Y

20 december 2010 11:25

Åh vad fina de är, grisarna! (Ja dina andra djur oxå, så klart!) Grisar i snö, helt underbart!
Mycket spännande på gång oxå!

http://cowgirlup.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards