Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 6 november 2010

Jag är så aaaavundsjuk...

Av Åsa - 6 november 2010 08:26

(Sjunges med rätt melodi och gröna lösöron)


Förra helgen hade mitt "gamla" kursgäng från instruktörskursen i vintras bokat Mona Kjernholm för två heldagar.

Igår fick jag spridda rapporter om hur bra det hade varit. Jag har inte gått kurs på vad som känns som evigheter...Jag vill också!

Till nästa år planerar jag redan valpkurs, tävlingskurs för valp/unghund, tvådagarsclinic för använd beteendeanalys, och en vecka i Sölen. Vi får väl se hur det blir, jag vet ju inte ens om det blir valp (tiken kanske går tom, eller så blir det inga små grabbar, eller så händer något annat). Men det är trevligt att tänka på.

Jag känner mig nästan lite "beroende" av att få feedback på min egen träning och input av nya idéer med jämna mellanrum...ny energi helt enkelt, ny motivation att både träna och lära ut, ny inspiration till att testa nya metoder och tips. Och känslan av att komma till en kursplats där mitt enda ansvar är att se till att jag och min hund får ut så mycket som möjligt - ljuvligt! Att få vara helt ego, att faktiskt ha betalt för rätten att vara helt ego. Sedan ingår naturligtvis att hjälpa kurskamrater osv, men det är OCKSÅ ego.


Måste kolla om det finns någon tidig vårkurs som verkar kul för mig och dogsen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards