Kelpiestuds

Alla inlägg den 24 november 2010

Av Åsa - 24 november 2010 07:28

Snön ligger lagom många cm djup (läs tre), ett par minusgrader, inget blask än så länge. I like! Eftersom jag avskyr snön större delen av snö-tiden, så passar jag på att njuta just nu.


Nederbörd betyder täcke på betyder att matte får gå upp lite tidigare och hjälpa husse med morgonsysslorna. Trött...men att hälsas av diverse mysiga ljud (glada frustningar, lite bäanden, och välkomnande grymtningar, är värt det :)


Grisarna har fått en grind, så nu kan jag enkelt ta mig in och ut ur boxen. Båda kommer och nosar "hejsan hejsan" när jag kommer in, än så länge har jag inte hunnit träna när jag är i boxen utan bara gått in och delat ut mat och vatten. Det absolut första vi ska köra är Nasse-zen - jag har ingen lust att behöva freda mig bara för att jag har godis i fickorna! Vi har redan börjat lite grann (klickat för backande från mig och belöningsplacering i tråget), jag tror att de kommer att snappa blixtsnabbt.


Igår var det avslutning på trixkursen, och Popsy fick visa några av sina paradnummer. Hon uppskattar att visa upp sig! Men där viljan är stark brister kroppen, nu är det färdigtränat på allt som kräver explosiva rörelser. Jag hade planerat att filma henne någon gång till, men det får vara. Lilla fröken...det känns vemodigt. Jag lägger in ett par gamla tävlingsbidrag istället (vi vann inte...konstigt nog):


Ovido - Quiz & Flashcards