Kelpiestuds

Direktlänk till inlägg 24 november 2010

...och så kom vintern...

Av Åsa - 24 november 2010 07:28

Snön ligger lagom många cm djup (läs tre), ett par minusgrader, inget blask än så länge. I like! Eftersom jag avskyr snön större delen av snö-tiden, så passar jag på att njuta just nu.


Nederbörd betyder täcke på betyder att matte får gå upp lite tidigare och hjälpa husse med morgonsysslorna. Trött...men att hälsas av diverse mysiga ljud (glada frustningar, lite bäanden, och välkomnande grymtningar, är värt det :)


Grisarna har fått en grind, så nu kan jag enkelt ta mig in och ut ur boxen. Båda kommer och nosar "hejsan hejsan" när jag kommer in, än så länge har jag inte hunnit träna när jag är i boxen utan bara gått in och delat ut mat och vatten. Det absolut första vi ska köra är Nasse-zen - jag har ingen lust att behöva freda mig bara för att jag har godis i fickorna! Vi har redan börjat lite grann (klickat för backande från mig och belöningsplacering i tråget), jag tror att de kommer att snappa blixtsnabbt.


Igår var det avslutning på trixkursen, och Popsy fick visa några av sina paradnummer. Hon uppskattar att visa upp sig! Men där viljan är stark brister kroppen, nu är det färdigtränat på allt som kräver explosiva rörelser. Jag hade planerat att filma henne någon gång till, men det får vara. Lilla fröken...det känns vemodigt. Jag lägger in ett par gamla tävlingsbidrag istället (vi vann inte...konstigt nog):


 
 
josefine

josefine

24 november 2010 15:29

FINA Popsy! Pussa henne från mig!

http://kenzo2009.blogspot.com

 
Andrea

Andrea

25 november 2010 19:59

Goa lilla Popsy! Fattar inte hur hon INTE kunde vinna... Måste vara nåt fel på juryn...

http://www.drean.se

Åsa

26 november 2010 08:33

Håller med! Juryn var mutad. Så klart.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åsa - 23 september 2018 08:02

Nu har vi bott här i sex veckor. Det känns fortfarande som semester...   Saker och ting har börjat hitta sina platser. Lite i taget märker vi vilka områden som fungerar, och vilka som behöver omorganiseras. Det känns skönt att faktiskt kunna kons...

Av Åsa - 13 september 2018 08:49


Visste du att titlar inom hundvärlden inte är skyddade?    Det innebär att vem som helst kan kalla sig "hundtränare", "hundinstruktör" och till och med "hundpsykolog".  Det innebär att det är en djungel för hundägare att sålla bland hemsidor oc...

Av Åsa - 20 augusti 2018 19:57

Nu är snart ett antal månaders jobb över - imorgon lämnar vi över nycklarna till vårt gamla hus och bor fullt ut i Friheten. Det är det vi kallar vårt nya hus - Friheten. Jag bestämde redan vid nyår att detta året skulle ha tema Frihet, eftersom ja...

Av Åsa - 2 augusti 2018 07:24


Då vaknar hon till liv, kelpan.   Hon må ursprungligen vara från australien, men värmen är inget för henne. Hon fäller ur sin underull i stora tussar, ligger med magen mot golvet i hallen (svalaste rummet), eller hittar fläcken på golvet där ac:n...

Av Åsa - 25 juli 2018 07:24


Jag märker på mina egna hundar att de påverkas av den långvariga värmen, så här kommer en sammanställning av tips för att din fyrbening ska fortsätta vifta på svansen! Promenera främst morgon eller kväll, när solen står lägre och det blivit (pytt...

Ovido - Quiz & Flashcards